Skip to content

Document Header

שאלות ותשובות

מישוש הזכויות – זו עזרה לאזרח לקבל מה שמגיע לו ע"פי החוק. למרות שישראל היא מדינת חוק, בירוקרטיה היא חלק מחיינו ולכן, כדי לקבל פיצויים, הנחות, הטבות ולהשיג צדק צרכני, אנשים נאלצים לעבור את כל סיבובי הגהנום. בשנת 2013 הוכנסו מספר תיקונים לחוקים שונים והודות לזה הוקמו מרכזי להגנת זכויות הצרכן.
כעקרון, ברוב המקרים אזרח פשוט יכול להתמודד עם כל ההליכים הבירוקרטים לבד. אבל ישנם מספר דברים שכדאי לדעת: 1. איסוף מידע. רוב האנשים לא מצליחים לקבל פיצויים רק בגלל שלא מגישים תביעות ובקשות בזמן, ולאחר תקופה מסויימת אין אפשרות להגיש בקשות עבור תקופות קודמות ולקבל החזרים רטרואקטיביים. 2. חוסר נסיון בהתמודדות עם הליכים בירוקרטיים. הדבר גורם לכך, שאין לאזרח פשוט מספיק ידע וכלים כדי לדרוש סכום מקסימלי של הפיצויים ולכן אם הוא נאבק לבד, הוא מקבל סכומים נמוכים ממה שאדם בעל נסיון יכול לקבל. 3. דבר אחרון והכי חשוב – כדי לקבל מה שמגיע, צריך להשקיע הרבה מאוד זמן ועוד יותר עצבים. כולנו מאוד עסוקים בחיי יומיום, עינייני עבודה ומשפחה לוקחים את רוב זמנינו. לכן אנו לא מספיקים להתעסק בכל הסיבוכים רשמיים וכאשר מתחילה הסחבת הבירוקרטית – פשוט נשברים ולא מסיימים את התהליך.
מדובר בכספים הנמצאים בקרנות הפנסיה לא פעילות. לכך ישנן מספר סיבות: שינוים רבים של מקומות העבודה, טעות של סוכן הביטוח, החלטת המעסיק על החלפת קרן פנסיה או סוכן ביטוח. בישראל ישנם מיליארדים של כספים "האבודים". הבעיה היא שפנסיה לא מועברת באופן אוטומטי לחשבון בנק של המבוטח בהגעתו לגיל הפרישה. כדי לקבל את כספי הפנסיה צריך להגיש תביעה. בדרך כלל אנשים מגישים תביעות רק על הסכומים שהם זוכרים, ושאר הכסף ממשיך להישאר לא ממומש בקרנות פנסיה הלא פעילות.

Primary Sidebar

Secondary Sidebar

 
שינוי גודל גופנים
ניגודיות