Skip to content

Document Header

פגיעה בתאונה

פגיעה בתאונה

חשוב להבין כי המונח "תאונה" לא מתייחס במקרה זה לתאונת עבודה או לתאונת דרכים, אלא לכל אירוע פתאומי (שהתרחש לא כתוצאה מתאונת עבודה או תאונת דרכים) שבו מעורב גורם חיצוני אשר מביא לחבלה פיזית וכתוצאה מכך לאובדן כושר התפקוד.

– אדם שנפגע כתוצאה מאירוע כזה, בין אם בישראל ובין אם בחו"ל, עשוי להיות זכאי לתשלום דמי פגיעה מביטוח לאומי.

– חוץ מהגשת תביעה לביטוח לאומי חשוב לבדוק את קיומו של ביטוח תאונות אישיות באחת מחברות הביטוח. אנשים רבים עושים ביטוח זה דרך מוקדים טלפוניים עקב עלותו הנגישה, ואז לעתים קרובות שוכחים ממנו. במידה ונמצא ביטוח מתאים, יש להגיש תביעה לחברת הביטוח.

– תביעה נוספת שניתן להגיש היא תביעה לחברה המבטחת את המקום בו אירעה התאונה. לדוגמה, חברת ביטוח של בית מלון או סופרמרקט שבו נפצעתם.

במקרה של תאונה ייתכנו סוגים שונים של פגיעות במקומות הכי לא צפויים. לכן גם הדרישות לפיצוי והטבות שהנפגע יכול להיות זכאי להם עשויים להגיע מגורמים שונים ומגוונים. אף במצב זה ידע הוא כוח! ככל שלנפגע יהיה יותר מידע לגבי סוגי התביעות שבאפשרותו להגיש, כך יוכל לממש את זכויותיו בצורה טובה יותר.

בגלל מורכבות הנושא, בתהליך הסיוע האדמיניסטרטיבי, עוד לפני שניגשים להגשת התביעות, יש להבין היטב כיצד קרתה התאונה: היכן, באילו נסיבות, ומה הנזק שנגרם לנפגע. חשוב לבדוק בקפדנות את כל מכלול הביטוחים והאפשרויות העומדות בפני הנפגע בהתאם למצבו הרפואי ולמקום התאונה. רק לאחר שהבנתם את התמונה הכוללת, יש לפעול ביעילות להגשת התביעות.

 

לקוחה ,קיבלה 18000₪ פיצוי מחברת ביטוח של חברת אוטובוסים:

תודה לעובדי מרכז מ.ה.ל. על כך שלא נתנו לי להישבר ולוותר. כשנציגת החברה פנתה אלי והציעה את שירותי המרכז, כבר הייתי על סף ייאוש בגלל הפגיעה שקרתה לי לפני שנה, כשנסעתי באוטובוס. נפלתי ושברתי ארבע צלעות עקב בלימה פתאומית וחזקה של הנהג. ההחלמה הייתה ארוכה, ואחריה עסקתי ברדיפה בלתי פוסקת אחר נציגי חברת האוטובוסים בדרישה לפיצוי. כמעט כל שבוע הייתי פונה לנציג החברה על מנת לבדוק אם הדרישה שלי טופלה, ובככל פעם הייתי מקבלת תשובות מתחמקות ומזלזלות.

כשמ.ה.ל. יצרו איתי קשר, כבר הייתי מוכנה לוותר, אך האופטימיות של נציגת המרכז שכנעה אותי לתת לזה צ'אנס נוסף.

כבר מתחילת הטיפול הרגשתי את המקצועיות והנחישות של הנציגה שטיפלה בתיק שלי. מהעדכונים השוטפים לגבי ההתקדמות בתיק הבנתי שהדרך לזכייה בתביעה היא ארוכה ומסובכת. התברר שמאז המקרה חברת האוטובוסים החליפה את החברה המבטחת ולא רצתה לספק מידע לגבי החברה שביטחה אותה באותה עת. מאוד שמחתי לגלות כי נציגה של מ.ה.ל.  לא ויתרה והצליחה להשיג את המידע הנדרש, גם ללא שיתוף הפעולה מצד חברת האוטובוסים.

תהליך הגשת התביעה לא דרש ממני שום דבר, חוץ מלספק מסמכים רפואיים על הפציעה. לאורך כל הדרך קיבלתי עזרה אדמיניסטרטיבית ועידוד מנציגת המרכז. תודה למרכז מ.ה.ל. על כך שלא נתתם לי לוותר!


Primary Sidebar

Secondary Sidebar

 
שינוי גודל גופנים
ניגודיות